Če spremljate ponudbo na trgu nepremičnin, ste na spletu zagotovo zasledili nepremičninske oglase, ki so vas takoj odvrnili od ogleda. Na fotografijah ste namreč lahko opazili kupe umazane posode, razmetane postelje, popackane stene in gmote zavozlanih kablov.
Cilj vseh kupcev je, da svojo nepremičnino prodajo po najvišji možni ceni in v najkrajšem možnem času. Ta cilj lahko dosežejo na dva načina: s postavitvijo primerne cene in z dobro predstavitvijo nepremičnine, katere del je tudi tako imenovani home staging oziroma primerna priprava doma na prodajo. Glavni namen je pripraviti dom na prodajo nepremičnine na način, da postane privlačen kar se da največjemu številu potencialnih kupcev.
Po navedbah Združenja za ureditev nepremičnin (Real Estate Staging Association) se ustrezno urejene nepremičnine prodajo 73 % hitreje, saj se potencialni kupci z njimi lažje poistovetijo in si z lahkoto predstavljajo svoje življenje v njej.
V nadaljevanju smo pripravili nekaj zlatih pravil primerne ureditve in priprave vašega doma na prodajo.
Znebite se vseh odvečnih stvari
Pravilo številka ena pri pripravi doma za prodajo je, da umaknete vse osebne stvari in odvečno kramo. Osebne predmete shranite v shrambo ali jih predčasno preselite v novi dom. Ne hranite jih v predalih in omarah, potencialni kupci so namreč znani po tem, da želijo pokukati v vsako omaro, in polna omara bo dajala vtis majhne površine.

Osebni predmeti, dekoracije in detajli iz hiše sicer naredijo dom in vanj vlijejo življenje, potencialnim kupcem pa onemogočijo, da bi v svojih predstavah stanovanje ali hišo napolnili po svojem okusu. Ne glede na to, kam boste pospravili osebne stvari in pohištvo, ki ne služi svojemu namenu, bo prazna hiša, v kateri ostane pohištvo, videti večja, svetlejša in prostornejša.
Svetloba, odprtost in zračnost

Pomanjkanje svetlobe je običajno glavni krivec za to, da prostor ni vabljiv in privlačen. Pred vsakim ogledom prezračite prostor, dvignite žaluzije in prižgite luči. Če so te zastarele in ne oddajajo dovolj svetlobe, jih zamenjajte. Tako bo zgolj z manjšim posegom prostor videti mnogo bolje.
Ne zanemarite zunanjosti

Pri primerni predstavitvi ne smete pozabiti na zunanjost. Lotite se vseh površin, kjer se bo potencialni kupec nahajal, tudi garaže. Morda tam celo najdete kak predmet, za katerega ste bili prepričani, da ste ga izgubili.
Izogibajte se tematskih prostorov
Tematsko pohištvo in dekoracije so morda prikupne in zabavne, še posebej v otroških sobah, vendar nikoli ne veste, kako bodo to sobo uredili in uporabili novi lastniki. Morda bo otroška soba postala domača pisarna in novi lastnik si zagotovo ne želi, da bi ga na videokonferenčnem sestanku v ozadju spremljal ogromen dinozaver ali glavna igralka animiranega filma Ledeno kraljestvo.

Prostori naj bodo nevtralni, da si bo vsak potencialni kupec lahko predstavljal neomejene možnosti, ki mu jih ponuja določen prostor.
Globinsko čiščenje
Na ogledih želite, da zasije vsak kvadratni centimeter, vse od tal do stropa. Urejen dom daje vtis, da so lastniki za nepremičnino lepo skrbeli in jo vzdrževali.
