Pred selitvijo v novo domovanje vsi upamo, da bo tokrat drugače – da bomo končno uspeli vse stvari postaviti na svoje mesto ter da bo naš dom, vsaj večino časa, urejen in pospravljen. A po prvem mesecu je znova vse po starem. Je sploh upanje, da bo kdaj drugače? Je! Imenuje se metoda KonMari in pomagala vam bo, da bo vaš dom končno urejen, kot ste si vedno želeli, da bi bil.
Kaj je metoda KonMari?
Nič se ne zlažemo, če zapišemo, da je pospravljanje prava umetnost. Najti ustrezen sistem organizacije, da bodo stvari našle svoje mesto in tam tudi ostale ter da bo dom večino časa urejen, je vse prej kot lahka stvar. A kar morda še ni uspelo vam, je uspelo Japonki Marie Kondo. Mladenka je bila od nekdaj zelo organizirana, svojo strast pa je izkoristila za to, da je drugim pomagala urediti njihova domovanja. Svoje znanje in izkušnje je sčasoma strnila v metodo KonMari, ki jo opisuje tudi v svoji knjižni uspešnici Umetnost pospravljanja. Nasveti, zapisani v njej, so pomagali že mnogim, prav mogoče pa je, da bodo tudi vam. Metoda KonMari je namreč zasnovana na preprost način, zato ji ni težko slediti, obenem pa deluje tudi na dolgi rok.
Ne pospravljajte po delih, temveč naenkrat
Nekoč je veljajo, da si je za pospravljanje treba vzeti čas, zato je bilo pospravljanje doma delo brez repa in glave, predvsem pa brez konca. Po metodi Konmari velja, da si je bolje vzeti nekaj dni skupaj in v tem času dom urediti od vrha do tal. Selitev je več kot idealna priložnost za to, saj je dom, v katerega se selite, prazen in lahko tako svoje imetje brez težav ustrezno razporedite.
Znebite se stvari, ki jih ne potrebujete več
Začeti je seveda treba na začetku, in sicer tako, da se najprej znebite stvari, ki jih ne potrebujete več. Ko boste v novo domovanje prinesli gore škatel, jih, glede na to, kaj imate v njih, najprej ustrezno razporedite po prostorih novega doma. Za tem pa njihovo vsebino izpraznite na tla in vse dobro preglejte ter se odločite, kaj boste obdržali in česa ne oziroma kaj boste vrgli stran ali prodali oziroma podarili. Da boste lažje presodili, kaj je tisto, kar je smiselno obdržati, se ob vsaki stvari vedno vprašajte, ali vam prinaša veselje. Če je odgovor da, jo obdržite, sicer jo zavrzite.
Urejajte po kategorijah
Urejanje stvari glede na lokacijo ni pravi način, da dom spravite v red. Strokovnjakinja za pospravljanje Marie Kondo predlaga, da stvari, ki jih posedujete, razdelite v kategorije in po potrebi tudi v podkategorije. Pri organizaciji naj bi bilo ključnih naslednjih pet kategorij:
- Oblačila: Oblačila in modne dodatke lahko razdelite v več podkategorij, saj jih boste tako lažje uredili. Vsekakor pa je pomembno, da se jih naučite ustrezno zlagati, ker jih boste lažje umestili v omare in predale. Tista oblačila, ki visijo na obešalnikih, obesite od leve proti desni, in sicer tako, da bodo na levi težja in daljša, na desni pa krajša in lažja.
- Knjige in revije: Tudi knjige in revije lahko porazdelite na podkategorije, saj jih boste tako lažje razvrstili in ko jih boste potrebovali, tudi lažje našli. Vsekakor se znebite tistih, na katerih se le nabira prah; obdržite tiste, ki so uporabne in jih radi večkrat vzamete v roke.
- Papirji, računi, dokumenti itd.: Imate običajno na mizi, v predalih in omarah nešteto računov, navodil za uporabo, garancij in še kaj? Zdaj je čas, da se znebite tistih, ki jih ne potrebujete, ostale pa ustrezno uredite. Razporedite jih v podkategorije, na primer na tiste, ki še čakajo, da jih uredimo (to so na primer neplačani računi); v drugih dveh podkategorijah pa naj bodo tisti papirji, ki jih morate hraniti določen oziroma nedoločen čas.
- Spominki: Spominki imajo za večino največjo vrednost, čeprav običajno ne služijo ničemur in se na njih največkrat nabira le prah. Kaj torej storiti z njimi? Če vam niso preveč pri srcu, se jih raje znebite, saj, kot pravi Marie, so najpomembnejši tisti spomini, ki jih nosite v srcu.
- Razno: V to kategorijo spadajo kozmetični izdelki, električni pripomočki, dragocenosti, hrana in drugo ter jih je prav tako priporočljivo urediti po podkategorijah, seveda z mislijo na to, kako pogosto jih uporabljate.
Obljubite si, da boste svoj dom redno pospravljali
Ko boste svoje domovanje uredili, boste morali le še poskrbeti, da bo tako tudi ostalo. To seveda pomeni, da boste stvari sproti vračali na svoje mesto, svoj dom redno pospravljali in vanj ne boste prinašali stvari, ki jih ne potrebujete nujno.