Selitev na podeželje je glavni trend med pandemijo covida 19
- 62% jih zaupa v moč lokalnega nepremičninskega trga v letu 2021
- 50% RE/MAX kupcev, ki se selijo v nov dom, iščejo novo nepremičnino na podeželju
- 67% RE/MAX vodij meni, da bo največ povpraševanja na trgu nepremičnin v letu 2021 s strani tistih, ki kupujejo prvi dom ali tistih, ki se selijo v nov dom
Kljub letu skrajnosti in negotovosti, trg stanovanjskih nepremičnin ostaja močan.
Evropsko stanovanjsko poročilo za leto 2021: rast cen in spremembe življenjskega sloga
Medtem ko Evropa še naprej pluje po novi realnosti, ki jo je sprožila pandemija COVID-19, kažejo znake nadaljnje rasti stanovanjski trgi po vsej celini. V skladu z evropskim poročilom se v številnih regijah predvideva rast cen. Verjetno se bo tudi nadaljeval trend pomanjkanja ponudbe nepremičnin, zlasti stanovanj v urbanih središčih in enodružinskih hiš v predmestjih in podeželjih.
“Po vsej Evropi opažamo veliko več kupcev, ki se selijo na ruralna območja zaradi sprememb življenjskega sloga, ki jih je povzročil COVID-19,” pravi Igor Horvat, direktor RE/MAX Slovenije. »Ti kupci si želijo več prostora v svojih domovih, želijo biti bližje naravi ali poiskati večje nepremičnine na podeželju. Pričakujemo, da se bo ta življenjski trend nadaljeval skozi vse leto 2021.
Vplivi COVID-19 na evropski stanovanjski trg
Med tem, ko so nekateri posredniki v Franciji, Nemčiji, Grčiji, Italiji, Poljski, Romuniji, Slovaški in Švici zadržani glede vpliva zdravstvene in ekonomske krize, ostajajo tržne razmere v drugih državah kot so Avstrija, Islandija, Češka, Belgija in Nizozemska stabilne.
V mnogih državah po Evropi je pandemija COVID-19 povzročila premike, tako na področju tržne dejavnosti kot tudi želja kupcev. Raziskava kaže, da je 37% Evropejcev od marca 2020 razmišljalo o tem, da bi se preselili izven mesta. Ta trend je najbolj očiten v državah, kot so Avstrija, Italija in Finska. Številni prebivalci mest zdaj iščejo več prostora in iščejo večje nepremičnine na podeželju. To je deloma posledica tega, da je veliko ljudi delalo od doma in so si zaželeli več prostora za vzpostavitev domače pisarne.
Kot kaže raziskava podjetja Mary/blue se je dobra tretjina (35%) Evropejcev v času pandemije začela zanimati za nakup ali prodajo nepremičnine. Delež teh je najvišji v Turčiji (60%) in Španiji (56%).
Ne glede na visok delež interesentov za nakup oziroma prodajo, je veliko teh, ki odločitev o prodaji in nakupu prelagajo v upanju na boljše čase, kar pa prispeva k zmanjšani ponudbi na trgu. Tudi povprečno število dni, ko je nepremičnina na trgu, se je v nekaterih državah (Nemčija, Francija, Bolgarija) podaljšalo. V Sloveniji se čas nepremičnine na trgu, predvsem pri aktualnih nepremičninah, kot so stanovanja v mestih in bivalne hiše na podeželju, zmanjšuje.
“Vpliv pandemije na evropski nepremičninski trg bomo lahko ocenjevali do konca leta 2021,” pravi Igor Horvat, direktor RE/MAX Slovenije. »Naša mreža daje velik poudarek na tehnologiji, da tako zagotovimo varen in enostaven postopek nakupa ali prodaje nepremičnin, kot je uporaba e-podpisov in video ogledi nepremičnin. Ta tehnološki napredek je ključnega za ohranjanje stabilnosti nepremičninskega trga v primeru novih izzivov, ki jih povzroča pandemija”
Na splošno je zaupanje v evropski nepremičninski trg močno
Po podatkih raziskave, kljub težavam, ki jih je povzročil virus, 62% Evropejcev zaupa v moč njihovega lokalnega nepremičninskega trga in 59% jih zaupa v Evropski nepremičninski trg kot celoto. Moč zaupanja je najbolj opazna na Nizozemskem, kjer kar 75% zaupa v lokalni nepremičninski trg in 73% v Evropskega.
Če pogledamo na splošno pa 55% Evropejcev verjame, da nepremičninski trg deluje dobro.
Ključni dejavniki, ki spodbujajo tržno dejavnost
RE/MAX-ove vodje agencij smo pozvali, da predstavijo analizo lokalnih trgov in aktivnosti v letu 2020 ter podajo svojo napoved za tekoče leto. 56% vseh lastnikov in vodij agencij meni, da je sedaj trg prodajalcev, kar je posledica visoke rasti cen.
Pri nas in po večini Evrope trenutno prevladuje trg prodajalcev, z izjemo Albanije, Bolgarije, Grčije, Romunije in nekaterih delov Francije, kjer je trg kupcev in prodajalcev bolj uravnotežen. Trg kupcev pa je moč zaznati v nekaterih večjih mestih kot je London in Milano, kar je verjetno posledica iskanja nepremičnin izven mest. Ključni dejavnik, če se ljudje odločajo za prodajo ali nakup je cenovna dostopnost nepremičnin. S temi izzivi se v največji meri srečujejo na Nizozemskem in v Avstriji, nizke hipotekarne stopnje pa spodbujajo dejavnost v Turčiji in Španiji in prav tako v Sloveniji.
Kljub temu, da trga v Sloveniji ne moremo posploševati, mu je skupno to, da je povpraševanja po stanovanjskih nepremičninah po mestih še povsod veliko.
Posebej v Ljubljani se soočamo predvsem s pomanjkanjem novih stanovanj za srednji razred, ki so cenovno bolj dostopna. Na trgu je veliko nepremičnin iz višjega cenovnega razreda.
Največ tržne dejavnosti na ravni Evrope se opaža v povezavi s stanovanji in eno družinskimi hišami, medtem ko se največje povpraševanje nanaša na počitniške in rekreacijske nepremičnine. Ta trend je izrazit predvsem v Grčiji, Češki, Italiji in Slovaški. Po nadstandardnih nepremičninah se kaže največje povpraševanje na Norveškem in Poljskem. Trg nadstandardnih nepremičnin pa povsod ostaja stabilen in napovedi kažejo, da bo zaradi življenjskih sprememb tako tudi ostalo.
Kakovost bivanja v Evropi
Bivalni standard je povezan s številnimi faktorji, ki prispevajo h kvaliteti bivanja. Raziskava kaže, da so glavni faktorji Evropejcev povezani z dostopnostjo do zelenih površin in lokalnih trgovin, z bližino dela in javnega prometa ter z dostopnostjo do kakovostnih izobraževalnih ustanov, ki so pristale na prvem mestu Avstrijcev, Belgijcev in Nemcev.
Bivalni standardi igrajo ključno vlogo pri nakupu nepremičnine in prispevajo k trendu preseljevanja v času pandemije. Večina Evropejcev (69%) meni, da je kakovost bivanja glavni dejavnik, ki je vplival na njihovo odločitev za selitev v novi dom.
Evropska turistični segment je bil tako rekoč zaprt, kar je dolgotrajno vplivalo na kakovost bivanja v nekaterih najbolj turističnih destinacijah v Evropi. Zanimivo je, 43% Evropejcev verjame, da je pomanjkanje turizma od začetka COVID-19 izboljšalo njihovo počutje in pozitivno vplivalo na kakovost bivanja. Ta občutek je najmočnejši v Turčiji (67%).
“Pandemija ljudi glede razmišljanja o selitvi ni ohromila. Prav nasprotno – vzpodbudila je razmišljanje o tem kje živimo in kaj si želimo,” navaja Igor Horvat, direktor RE/MAX Slovenija
Izsledki raziskave
Ko govorimo o cenah nepremičnin:
- 43% anketiranih verjame, da bodo cene še narastle.
- 32% anketiranih verjame, da bodo cene ostale enake
- 15% anketiranih verjame, da bodo cene padle.
Skoraj četrtina Evropejcev ima nedavno izkušnje z nepremičninskimi posredniki. Več kot dve tretjini (62%) navaja pozitivne izkušnje.
Pozitivne izkušnje v največji meri navajajo:
- Švica (85%)
- Norveška (72%)
- Belgija (71%)
Četrtina (25%) anketirancev namerava v bližnji prihodnosti koristiti storitve nepremičninskih posrednikov
V največji meri izstopajo:
- Norveška (45%)
- Turčija (40%)
O raziskavi
Gre za izsledke raziskave neodvisne agencije Maru Public Opinion, ki se je izvajala v mesecu februarju 2021 na naključnem vzorcu 2.347 odraslih ljudi, starejših od 25 let, v 22 evropskih državah. Velikost vzorca potrjuje reprezentativnost raziskave.
Poročilo o trgu stanovanjskih nepremičnin 2021
Evropsko stanovanjsko poročilo za leto 2021 ponuja pregled tržnih razmer na izbranih trgih stanovanjskih nepremičnin v Evropi ter napoved za preostanek leta 2021. Poročilo vključuje podatke in vpoglede lastnikov, direktorjev in vodij RE/MAX agencij.
Več informacij najdete na www.remax.eu.
O RE/MAX Europe
Mreža nepremičninskih agencij RE/MAX, ki je številka 1 na področju nepremičninskega posredovanja, je nepremičninsko panogo spremenila pred več kot 43 leti. Ustanovitelja Dave in Gail Liniger sta imela cilj ustvariti največjo in najboljšo nepremičninsko mrežo na svetu, kjer velja slogan everybody wins. To je torej mreža, v kateri imajo koristi vsi – stranke, posredniki in lastniki agencij. Danes je RE/MAX med svetovno najbolj znanimi blagovnimi znamkami.
Vsaka franšizna agencija je pravno in ekonomsko neodvisna, vendar ima koristi od živahne mreže, ki trenutno šteje več kot 7.900 pisarn z več kot 123.000 posredniki v več kot 100 državah. In mreža se še vedno razvija in širi. RE/MAX v Evropi deluje od leta 1995. Kot najuspešnejši in najhitreje rastoči nepremičninski franšizni sistem trenutno obsega 33 držav s približno 1.700 poslovalnicami v Evropi. Evropski sedež se nahaja na Dunaju.
RE/MAX v Sloveniji
V Sloveniji je RE/MAX pričel delovati leta 2008 in postal je največja in izredno prepoznavna mreža nepremičninskih agencij.
Trenutno povezuje 15 nepremičninskih agencij po vsej Sloveniji in več kot 100 posrednikov, ki vam ponujajo pomoč pri nakupu in prodaji nepremičnin ter pri tem sodelujejo.
O Maru/Blue
Maru / Blue je visokokakovostno podjetje za podatkovne storitve, ki zagotavlja zanesljive globalne podatkovne povezave za blagovne znamke, agencije, zdravstvo in tržne raziskave. Maru / Blue ustvarja vrednost za stranke tako, da jih poveže s strokovno profiliranimi znanimi anketiranci in omogoči takojšen dostop do splošne populacije, določenih trgov in kupcev ali strank. Maru / Blue je del skupine Maru in ga najdete na www.marugroup.net/maru-blue.