Ste lastnik nepremičnine, ki se nahaja v tujini in bi jo želeli prodati? Se morda spogledujete z mislijo, da bi kupili nepremičnino, ki se nahaja v tujini?
Verjamemo, da se že na začetku prodaje srečujete z dvomi, kako boste to speljali, da bo postopek pravno neoporečen in za vas kot lastnika izveden brez dolgoročnih negativnih posledic. Verjetno vas skrbi tudi kako se boste prodaje lotili iz davčnega vidika, saj se davčna pravila razlikujejo od države do države. Najverjetneje ste že na spletu preverili kateri nepremičninski portali in oglasniki so najbolj učinkoviti za iskanje vaše sanjske nepremičnine ali oglaševanje prodaje vaše nepremičnine. Potem ste se srečali z novo oviro. To je jezik, ki se uporablja v državi nepremičnine in kup dokumentov v tujem jeziku, ki si sledijo v postopku. Nato ste najverjetneje ugotovili, da potovanje do lokacije nepremičnine, ki jo prodajate ali bi si jo želeli kupiti ni tako enostavno, kot je bilo pred začetkom pandemije covid-19. Tam bi morali tudi v primeru, če bi lahko potovali na lokacijo nepremičnine, iskati ustrezne državne organe, ki so neizogibni v postopku prodaje ali nakupa nepremičnine, ter se poučiti o lokalni zakonodaji, da v samem postopku česa pomembnega ne izpustite ali sam postopek preplačate. Prav tako na daljavo ne morete biti prepričani, če nepremičnina, ki jo prodajate ali kupujete, ustreza vsem pravnim in stvarnim zahtevam. Torej, če ima gradbeno dovoljenje, uporabno dovoljenje, ter kako in kje se vse to pridobi, ter ali ima nepremičnina kakršnekoli stvarne napake, ki vplivajo na možnost in uspešnost prodaje.
Na koncu ugotovite, da zadeva sploh ni tako enostavna, kot se zdi na prvi pogled.
RE/MAX globalna mreža vam lahko pri takšnih postopkih zelo pomaga, saj vam delo v celoti olajša. RE/MAX-ove poslovalnice se nahajajo kar v 115 državah. Naš moto je sodelovanje v sklopu cele mreže, kar je tudi naša osnovna konkurenčna prednost.
Prva RE/MAX agencija se je odprla leta 1973 v Denverju, v Koloradu. Vse do danes je podjetje preraslo v eno vodilnih nepremičninskih franšiz, ki zadnjih osem let ostaja na prvem mestu najhitreje rastočih franšiz in se ji dnevno priključujejo novi agenti po vsem svetu, ki zavzeto in odgovorno opravljajo svoje delo.
RE/MAX mrežo sestavlja skoraj 140.000 nepremičninskih posrednikov, ki svoje delo dojemamo kot poslanstvo – pomagati kupcem in prodajalcem do izpolnitve svojega cilja – prodati ali kupiti nepremičnino, tako lokalno kot globalno.
Če se srečujete z nakupom ali prodajo nepremičnine v tujini, vas vabimo na brezplačen posvet v najbližjo RE/MAX poslovalnico v Sloveniji. Lokalni nepremičninski posrednik s katerim se boste dogovorili o sodelovanju, se bo povezal z RE/MAX posrednikom v mestu nepremičnine, ki jo prodajate ali kupujete. Namesto vas bo torej našel lokalnega strokovnjaka za nepremičnine v kraju, kjer kupujete ali prodajate. Ta bo v primeru, če prodajate, preveril pravno in stvarno stanje vaše nepremičnine, objavil oglas, po možnosti posnel video, vodil oglede vaše nepremičnine, poiskal kupca ter zaključil prodajo. Če kupujete, pa bo namesto vas preveril stanje nepremičnine, izračunal stroške nakupa in vas opozoril na pasti pri samem nakupu. V skupnem sodelovanju bosta nepremičninska posrednika za vas izpeljala vse potrebne postopke, ki vas ločijo od vašega cilja. Za vas bo posrednik v Sloveniji na razpolago, ko boste želeli pomoč in poročilo o tem kako poteka postopek nakupa ali prodaje, ter vse do končnega cilja – prejema sredstev za prodano nepremično v tujini na vaš transakcijski račun ali vpisa v zemljiško knjigo v državi, kjer ste našli svojo sanjsko naložbo.
Melita Bojič, mag. ekon. in posl. Ved, Nepremičninska posrednica z licenco, RE/MAX Avenija Maribor
Izkušnja stranke: Kako na daljavo prodati gradbeno zemljišče v deželi »čez lužo«?
Odločili smo se za prodajo pred skoraj štirimi desetletji kupljene parcele na Floridi in prijateljica nam je priporočila agencijo RE/MAX.
Najino prvo srečanje z gospo Melito v RE/MAX Aveniji Maribor je bilo vzpodbudno. Takoj je bila pripravljena preizkusiti dotlej neznano. Vzpostavila je zvezo s floridskim predstavništvom in kmalu se je pojavil kupec. Začeli smo odkrivati nekompatibilnost obeh sistemov, ko smo dobili navodilo, da mora stranka osebno prijaviti prodajo državnemu uradu. Po nekaj tednih so začela deževati vprašanja različnih oseb iz davčne uprave in zavarovalniške družbe.
Zaradi številnih prevar v ZDA so naše podatke natančno preverjali, potrebno je bilo celo srečanje preko What`s App-a, skeniranje podatkov in številni maili, pri čemer smo naleteli tudi na samodejne prednastavljene odgovore, ter se izgubljali v odgovarjanju na skoraj bizarna vprašanja. Iskali smo informacije na internetu in se ob naših sestankih s potrpežljivo in vztrajno gospo Melito dogovarjali nove korake. Zahvaljujoč časovni razliki je bilo potrebno marsikaj postoriti v pozno popoldanskem ali večernem času. Postali smo prava ekipa, se obveščali o aktualnem dogajanju, vzpodbujali smo se in dopolnjevali v izvedbi potrebnega. Po mesecu in pol so prispeli dokumenti: 30 strani za overitev na ambasadi ZDA. Sledilo je prevajanje, preverjanje, sprememba besedila, prestavitev podpisa zaključne pogodbe zaradi časovne stiske. Obisk ambasade je prinesel nevsakdanjo izkušnjo. Za zaključno dejanje je poskrbel DHL s svojim natančnim protokolom. Brez pametnih telefonov, zmogljivih računalnikov in sposobnosti vsestranske ekipe, bi bila izpeljava tega posla nemogoča. Zahtevam ameriške strani o osebnem vključevanju prodajalca, se je morala gospa Melita prilagoditi. Redno in v trenutku je odgovarjala na klice in sporočila, tudi ob vikendih. Profesionalno in zavzeto ob znanju angleščine in veščini računalniškega dela, je s svojo predanostjo in vzpodbudo močno olajšala reševanje skoraj vsakodnevnih ovir.
V celotnem postopku od julija do novembra so bili trenutki obupa, ko sva se spraševala, ali sploh nadaljevati. Zmogla sva naprej s pomočjo dobre medsebojne energije naše skupinice; z vedenjem koliko truda, zanimanja in optimizma gospa Melita vlaga v projekt.
Milena in Lado G., Maribor